Når nu vi alligevel skulle bruge tid og penge på dette, ville vi ikke bare have certifikatet, men også en reel professionalisering af virksomheden – som kunne føre til konkrete forretningsresultater. Vi valgte derfor at lade samtlige virksomhedens processer certificere og at inddrage direktør Kim Hjermind for at få ekspertise og en ”second opinion” udefra.
Den anden hovedopgave var at etablere et sæt operationelle indikatorer, som var knyttet til hovedprocesserne. For at gøre det rigtig meget nærværende besluttede vi, at alle indikatorer skulle vises online og være synlige for alle medarbejdere i virksomheden. Vi indkøbte 6 store fladskærme, som blev sat op midt i kontoret, hvor alle passerer forbi mange gange om dagen.
Dernæst har vi fået et samlet forretningssystem – som på et passende niveau – beskriver hvordan vi driver vores forretning. Og et sted hvor vi fremover kan forankre nye tiltag og ideer.
Endelig har forretningssystemet – og ikke mindst vores on-line indikatorer – givet en åbenhed omkring hvordan det går i virksomheden, som længe havde været efterspurgt af medarbejderne.
Så alt i alt har vi fået en ny – og meget professionel – platform for vores videre udvikling og ekspansion.