Der har herefter været et kvartal, hvor man kunne blive fortrolig med systemet og få de sidste ting på plads. Primo november 2011 blev der holdt internt audit og ledelsens evaluering.
Som en del af både ISO 9001 og af den generelle fornyelse besluttede ledelsen at gennemføre en måling af tilfredshed og loyalitet blandt alle kunder. Den blev gennemført i oktober 2011 og udsendt på hele 3 sprog samtidig: dansk, grønlandsk og engelsk. Det lykkedes at få deltagelsen op på en svarprocent på 59%. Analysen er udarbejdet og præsenteret for ledelsen, som inddragede den i ledelsens evaluering samt i det generelle udviklingsprogram.
Polaroil ønskede fortsat at styrke forretningen og igangsatte derfor arbejdet med at blive klar til en ISO 14001 certificering.
Det eksterne miljø har en meget stor betydning i Grønland, hvor havet i høj grad er befolkningens fødekammer, og hvor eventuelle forureninger kun genoprettes meget langsomt.
Ekstern audit
Polaroil valgte ProcessManager for at kunne skabe et godt samlet overblik over virksomhedens processer, og får at have et godt og enkelt system i hverdagen. Dette har været en succes og Polaroil er her i 2021 stadig certificeret til begge standarder med et aktivt ledelsessystem.